Berrak Göçer

Doug Aitken: Zıt Kutupların Enerjisi

Multidisipliner sanatçı Doug Aitken’in 2006’dan günümüze ürettiği eserleri, Borusan Contemporary’nin İçimdeki Şehir sergisiyle 2025 yazının sonuna kadar Perili Köşk’te. Aitken’la California ve İstanbul’un benzerliklerini, sanat eserlerine sarınmayı ve beklenmedik kesişmelerden doğan enerjiyi konuştuk.

Müze Kavramını Sorgulamanın Önemi

Bu yıl ocak ayında başladığımız, Elif Dastarlı ve F. Melis Cin’in kaleme aldığı “Mirasın Yankıları” dizisi eylül ayında beşinci yazıyla sona erdi. Yazarlarla müzeleri sorgulamanın önemini ve diziye yaklaşımlarını konuştuk.

Editörün Mektubu | Ekim 2024

Genel Yayın Yönetmeni Berrak Göçer'in The Art Newspaper Türkiye'nin ekim sayısında yer alan editör mektubu.

Boğaz’a Baş Aşağı Bakmak: Baselitz’in Son 10 Yılı

Sakıp Sabancı Müzesi, çağdaş sanatın önemli isimlerinden Georg Baselitz’in Son On Yıl sergisine ev sahipliği yapıyor. Sanatçının kariyerinin son dönemine ait anıtsal boyutlardaki yaklaşık 100 tablo ve heykelden oluşan sergi, 2 Şubat 2025’e kadar görülebilecek. Baselitz’in baskı çalışmalarından oluşan bir seçki ise eşzamanlı olarak Akbank Sanat’ta izleyiciyle buluşuyor. Georg Baselitz: Son On Yıl’ın küratörü Sir Norman Rosenthal’la duayen sanatçının pratiğini ve hayatın dizginlerini ele almayı konuştuk.

Editörün Mektubu | Eylül 2024

Genel Yayın Yönetmeni Berrak Göçer'in The Art Newspaper Türkiye'nin eylül sayısında yer alan editör mektubu.

Mireille Blanc: “Bakışlarımızı Nesnelere Odakladığımızda Ortaya Çıkan Tuhaflık Hissini Seviyorum”

THE PILL’deki kişisel sergisi, Far from the Pictures (Resimlerden Uzakta) için İstanbul’a gelen Mireille Blanc’la gündelik nesneleri ve çok sayıda fotoğrafın içinde kaybolmayı konuştuk.

Pipilotti Rist’in Ev İçi Ormanları

Pipilotti Rist’in Doha’daki Fire Station’da gerçekleşen son sergisi Electric Idyll (Elektrikli İdil) ev içi alanların doğayla harmanlandığı, büyülü bir interaktif sergi. Rist’in sanatını ve hem eski hem yeni işlerini, serginin küratörü, New Museum’un artistik direktörü Massimiliano Gioni’yle konuştuk.

Seyahatin İçe Yansımaları

Türk Hava Yolları, bu yıl Basel’deki Art Basel’de Refik Anadol’la ortak projeleri “Inner Portrait”ın (İç Portre) dünya lansmanını yaptı. Türk Hava Yolları Kurumsal İletişim Başkanı Rafet Fatih Özgür ve Anadol’la projelerini konuştuk.

Editörün Mektubu | Yaz 2024

Genel Yayın Yönetmeni Berrak Göçer'in The Art Newspaper Türkiye'nin yaz sayısında yer alan editör mektubu.

Doğu ile Batı’nın Ötesine Geçen Bir Anlatı

CIF’in 5. yılında Venedik’te gerçekleştirdiği ilk sergisinde Tomokazu Matsuyama sanat severlerle buluşuyor. Çağımızın sembollerini sanat tarihiyle bir araya getirdiği büyük ölçekli, canlı tablolarıyla tanınan sanatçıyla yaptığımız söyleşide Doğu ile Batı’nın ötesine geçen sanat pratiğini konuştuk.

6. Mardin Bienali Seçkisi

10 Mayıs-10 Haziran 2024 tarihleri arasında gerçekleşen 6. Mardin Bienali’nden öne çıkan işlerin bir kısmını derledik.

Editörün Mektubu | Mayıs 2024

Genel Yayın Yönetmeni Berrak Göçer'in The Art Newspaper Türkiye'nin Mayıs sayısında yer alan editör mektubu.

Editörün Mektubu | Nisan 2024

Genel Yayın Yönetmeni Berrak Göçer'in The Art Newspaper Türkiye'nin 5. sayısında yer alan editör mektubu.

Körfez’de Çağdaş Bir Vaha: Design Doha Bienali

Açılışını 24 Şubat’ta yapan tasarım bienali, Design Doha 1. Edisyonu’nda altı farklı sergiyle Levant, Körfez ve Kuzey Afrika bölgelerinden 100’den fazla tasarımcıyı bir araya getiriyor.

Nick Cave: Müzisyenin Genç Bir Seramikçi Olarak Portresi

Nick Cave’in ilk kişisel sergisi, The Devil—A Life (Şeytan – Bir Yaşam) 5 Nisan-11 Mayıs tarihleri arasında Brüksel’deki Xavier Hufkens galerisinde gerçekleşecek. Ünlü müzisyen ve çiçeği burnunda seramikçiyle hikâyelerin aldığı farklı biçimleri ve Şeytan’ın sıradanlığını konuştuk.

Editörün Mektubu | Mart 2024

Genel Yayın Yönetmeni Berrak Göçer'in The Art Newspaper Türkiye'nin 4. sayısında yer alan editör mektubu.

Pina Bausch’un Hayata Dansla Tutunan Ruhları

27. İstanbul Tiyatro Festivali, 25 Ekim’de Pina Bausch’un Café Müller’iyle açılış yaptı. Pina Bausch’un sanatında bir kırılma noktası sayılan eser, ilk sahnelenmesinden bu yana 45 yıl geçmesine rağmen güncelliğini yitirmiyor.

İkinci yüzyıla girerken

'Cumhuriyet’in erken döneminde tasavvur edilenden belki çok farklı bir yer, yine de Cumhuriyet’in de sunduğu imkânlarla erişilen bir nokta burası. Sanatın özerkliğinin, sanatçının özgürlüğünün sadece katlanarak arttığı ikinci bir yüzyıl ümidiyle...' The Art Newspaper Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Berrak Göçer yazdı.