Özgür Ceren Can
Çanakkale’de Uluslararası Ödüller ve Sanatsal Müdahaleler
Troya Müzesi binlerce yıllık bir tarihe tanıklık eden Çanakkale’nin zengin kültürel mirasını barındırırken Çanakkale Bienali İnisiyatifi, Çanakkale’de çağdaş sanatı destekliyor. 9. Çanakkale Bienali öncesinde müze müdürü Rıdvan Gölcük ve bienalin genel sanat yönetmeni Seyhan Boztepe’yle konuştuk.
İzmir’de Arkas’la Kültür ve Sanat Rotası
Arkas Holding, İzmir’de kurduğu beş sanat merkeziyle şehrin kültürel yaşamına katkıda bulunmayı hedefliyor. Arkas Sanat Alaçatı, sergilediği Victor Vasarely koleksiyonunun sıra genç sanatçıların eserlerine de yer veren Yeni Topraklar sergisiyle İzmir'in sanat sahnesini canlandırmayı amaçlıyor.
Yarım Asırlık Yolculuk: Mustafa Taviloğlu'nun Yaşayan Koleksiyonu
Mustafa Taviloğlu’nun sanat dünyasına iz bırakan önemli koleksiyonunu sergileyen Bir Koleksiyoner Hikâyesi yedi farklı mekânda sanatseverlerle buluşuyor. Serginin proje tasarım ve yönetimini Ekmel Ertan ve küratörlüğünü Marcus Graf ve Derya Yücel üstlenirken, Taviloğlu Koleksiyonu yöneticisi Neslihan Muratbeyoğlu Aktürk de katkılarını sundu. Üç ay boyunca sürecek ve 2.500’e yakın eserin tamamının aynı anda sergileneceği sergi, Türkiye sanat tarihinin de bir belgesi niteliğinde.
Bebekli Hasan Usta’nın Kerimesi Ayşe
Victoria&Albert Müzesi koleksiyonunda bulunan “Ayşe” imzalı nakışlı Osmanlı havlusunun, 1851 Büyük Londra Sergisi’nde sergilendiği düşünülüyor. Özgür Ceren Can, dönemi için sıra dışı olan bu imzanın peşine düşüyor ve adlarını tarihe yazdıran kadınların hikâyelerini araştırıyor.
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Kamusallaşan Müzeciliğimiz
Bizans’tan Osmanlı’ya, Osmanlı’dan günümüze, Türkiye’de müzecilik pratikleri
Kültürel Miras ve Çağdaş Kent Estetiği Uygulamalarıyla İBB Miras
2019’da kurulan İBB Miras sadece koruma ve restorasyon uygulamalarıyla değil, kamusal kültür-sanat alanındaki kapsamlı çalışmalarıyla da dikkat çekiyor. İBB Genel Sekreter Yardımcısı ve Kültür Varlıkları Dairesi Başkanı Oktay Özel, Artİstanbul Feshane ve diğer projeleri anlatıyor ve yeni bir müze haberini veriyor.
Bir Bulut Gibi Belirir Hayaletler Sofra Üstünde
Kayahan Kaya’nın Ankara, Ka Görsel Kültür ve Sanatsal Düşünce İçin Mekân’da açılan “Bir Bulut Gibi Belirir Hayaletler Sofra Üstünde” adlı sergisinin çok temel bir sorusu var: Sofraya doluşan hayaletleri görebiliyor olsaydık nasıl olurdu?
Tarihî Yapılara “Geçici” Eklemeler
Tarihî yapıların özgün karakterinin korunması, onu zamanın tüm meydan okumalarına rağmen olabildiğince saklı tutmak ve yeni eklenen mimari unsurların tasarımı sırasında, öncelikle yapının karakterine başvurmaktan geçmekte.
Sonsuzluk Huzursuzluğu, Dişil Döngüler ve Umut
Gencay: Başlangıç, Bitiş ve Sonsuzluk sergisi sanatçının İtalya ve Türkiye’de yaşadığı dönemlerde yaptığı eserlerinden oluşan; başlangıçlarını, bitişlerini, başa dönüşlerini, gençlik maceralarını, olgunluklarını ve “sonsuzluk hissiyle yarattığı huzursuzluklarının huzuru”nu gözler önüne seren karma bir anlatı.
İmgelem Mirasının Çözülen Dili
Özgür Ceren Can, Yeryüzünde Minör Titreşimler sergisi üzerinden Burçak Bingöl’ün işlerinde reddedilemeyen kültürel mirasını, katılaşmış resmî tarih anlatılarını, sorunlu kentsel politikaları, içtenlikle deneyimlenen kültürel karşılaşmaları ve güncel yaşam deneyimlerine ilişkin yeni arayışları fırına yükleyişini ele alıyor.
Fil gözlerinin içinden Zeyrek Çinili Hamam
Kaptan-ı Derya Barbaros Hayreddin Paşa’nın 16. yüzyılda yaptırdığı, dönemin Hassa Başmimarı Sinan’ın eseri Çinili Hamam, Bizans ve Osmanlı dönemlerinin itibarlı semti Zeyrek’te korunmakta olan girift bir kültürel miras düğümü olmanın yanı sıra, yüklü bir hafıza mekânı.