Firdevs Ev
Hayata Eşdeğer Olan Bir Şey
İstanbul Modern Japonya-Türkiye diplomatik ilişkilerinin 100. yıldönümü kapsamında Chiharu Shiota’nın Türkiye’deki ilk müze sergisine ev sahipliği yapıyor. Sanatçının, iç dünyamıza rahatça adım atmamızı sağlayan tünellerden oluşan “Dünyalar Arasında” isimli yapıtı 20 Nisan 2025’e dek görülebilecek.
“İyi” Yazarların “Kötü” Arkadaşları: Güvenilmez Anlatıcılar
Çağla Özbek’in kaleme aldığı Ses, Zift, Vitrin, edebiyata ait bir yöntemi görsel sanatlar bağlamında yeniden ele alarak iki disiplinin de aracılık ettiği çokseslilik ve özgürlük hayalini güvenilmez anlatıcıların doğurganlığı üzerinden inceliyor.
Ah’ların Hikâyesine Kulak Vermek
İzleyiciyi yoğun bir dinleme, bakma ve bekleme deneyimine davet eden Bütün Ahları sergisi 1 Haziran’a dek SANATORIUM’da devam ediyor. Şarkılardan kırpılma “Ah!”ların olasılığını tartışmaya açan sergi, Zeyno Pekünlü’nün altıncı kişisel sergisi.
Yaşamın Taşkınlığına, Ölümsüzlük İhtimaline
Arter’de yıl sonuna dek devam eden Farz Et Ki Sen Yoksun, Ömer Koç Koleksiyonu’ndan 600’ün üzerinde yapıt ve nesneyi izleyiciyle buluşturuyor. Tuhaflıklarla kuşandığı uzuvlardan ölümsüz bir beden yaratan sergi, zihnin odalarında tüm serbestliğiyle dolaşacak çağrışımları hareketlendiriyor.
Dilin Pasını Almak: Canan Tolon’un Havayla Teması
Canan Tolon, üretiminde dış dünyanın gerçekliğini kucaklamanın kendine has yöntemlerini deneysel süreçlerle keşfeden bir sanatçı. Tolon’un kişisel sergisi Havadan Sudan, 23 Kasım-24 Aralık 2023 tarihleri arasında Dirimart’ta izleyiciyle buluştu.
Küçük Güneş Patlamalarına Çıplak Gözle Bakmak
OMM’un İki Güneş Altında sergisi, yapıtın sanatçısı ile izleyicisi arasında oluşturduğu gölge oyunlarına dair bir düşünce deneyi. Bakışı sanatçıyla yapıtı arasındaki üretim oyununun aktif parçası olarak konumlandıran sergi Eskişehir’de iki yaz arasına seriliyor.
Ölümsüz Dostluklar ve Tentürdiyot Şişeleri
Galerist 28 Ekim’e dek Hüseyin Bahri Alptekin’in sanatımızdaki etkisini kesitlerle hatırlamamıza yardımcı olacak bir sergiyi sanatseverlerle buluşturuyor. Şifayı dostlarda arayan bir sanatçının tüm galeriye yayılan üretim anlayışı, yıkımla üretimin dinamizmi için de iyi bir örnek sağlıyor.
Zamandan Azade Bir İstanbul’un Sözlüğü: Reşad Ekrem Koçu’nun Biricik Kamusallığı
Reşad Ekrem Koçu’nun 11 ciltte ancak G harfine kadar gelebildiği ve bitirmeye ömrünün yetmediği meşhur İstanbul Ansiklopedisi’nin yayımlanamamış fasiküllerine dair birçok birikmiş belge, not, yazışma, fotoğraf ve çizim, Salt Galata’daki sergi sayesinde ilk kez izleyiciyle buluşuyor.