Neredeyse bir yıldır devam eden ve sektördeki pek çok kişinin moralini bozan piyasa düşüşüne rağmen, kongre merkezinin koridorları kapıların açılmasından kısa bir süre sonra hareketlendi. Piyasa koşullarından habersiz olan biri, havadaki endişeyi tespit etmekte zorlanabilirdi. Yine de sohbetler, fuarın son tekrarının, ticaretteki çatlakların görülmeye başlandığı geçen yılki edisyondan bile daha titiz bir ortamda gerçekleştiğini doğruladı.
"Bu biraz daha seçici bir pazar. Bizim için kötü bir şey değil çünkü elimizde gerçekten kanonlaşmış pek çok şey var," diyor Kasmin galerisinin başkanı Nick Olney. "Biz piyasada bir zafer çizgisi hedeflemiyoruz, gerçekten uzun vadede bir şeyler inşa ediyoruz."
Kasmin'in önceki yıllara kıyasla daha büyük olan standında, kurumsal imzası Alex Katz ve Judith Bernstein'dan yükselişte olan Amerikalı sanatçılar Cynthia Daignault ve Vanessa German'a kadar geniş bir yelpaze yer alıyor. Galeri açılış saatlerinde, Katz'ın Leigh (2007) adlı eseri için 1,4 milyon dolara, 31 yaşındaki Sara Anstis'in The tree surgeon (2023) adlı eseri içinse 50.000 dolara olmak üzere birçok satış gerçekleştirdi.
Bazı önde gelen sanat galerilerinin, piyasayı dengeleme seviyesinde olmasa da, gösterdikleri direnç nedeniyle ödüllendirildiğini söyleyebiliriz. Thaddaeus Ropac, Çarşamba öğleden sonra erken saatlerde yedi haneli rakamlara üç eser yerleştirdi; galerinin uzun süredir standlarında yer alacak eserleri önceden satmayı reddetmesi özellikle dikkate değer. Robert Rauschenberg'in Copperhead-Bite IX / ROCI CHILE (1985) adlı eseri 1,7 milyon dolarla başı çekerken, Georg Baselitz'in Alles fällt vom Tisch (2020) ve Grüße aus Dinard (2023) adlı eserleri sırasıyla 1,5 milyon ve 1,2 milyon euroya satıldı.
Gladstone Gallery’nin fuarın ilk iki saatinde sunduğu eserler 2,2 milyon dolar değerinde : Keith Haring'in kağıt üzerine bir çift eseri 950.000 ve 650.000 dolara, Amy Sillman'ın Machine (2023) adlı tablosu 450.000 dolara ve Arthur Jafa'nın isimsiz akrilik üzerine arşiv baskı eseri 150.000 dolara alıcı buldu. Pace Gallery aralarında Isamu Noguchi'nin Plus Equals Minus (1945-79 civarı) adlı eserinin 450.000 dolara, Koreli sanatçı Lee Kun-Yong'un Bodyscape serisinden bir tablonun 250.000 dolara ve Lynda Benglis'in 2023 tarihli bronz heykeli QT'nin birden fazla edisyonunun her birinin 200.000 dolardan fazla fiyata satıldığı çok sayıda altı rakamlı anlaşmaya imza attı.
Lehmann Maupin, uluslararası sanatçılar ve alıcılar için de benzer şekilde başarılı oldu. Teresita Fernández'in 2023 tarihli duvar çalışması Dark Earth (Reservoir) 375.000 ile 425.000 $ arasında bir fiyata, Avrupa'nın önde gelen özel koleksiyoncularına gitti. Lee Bul'un Perdu CLXXXVII (2023) adlı eseri ise 250.000 ile 300.000 $ aralığında bir fiyatla Hong Kong merkezli bir koleksiyona gönderildi. Galeri ayrıca fuarın Kabinett bölümünde sergilenen Brezilyalı ikili OSGEMEOS'un bir eserini 250.000$'a ABD'li koleksiyonerlere verdi.
Açılış saatlerindeki talep kanonik isimlerin ötesine geçti ve bazı genç sanatçıların eserleri stantlardan uçtu. Büyük standını hızla yükselen Kaliforniyalı sanatçı Emma Webster'ın yeni resimlerinin solo sunumu ve galerinin diğer sanatçılarının grup sunumu arasında paylaştıran Perrotin de hızlı bir başarı yakaladı. Webster'ın, kendi dijital modellerinden uyarladığı iklim değişikliğine bağlı kıyamet manzaralarından oluşan sekiz tablosunun tamamı, öğleden sonra erken saatlerde, her biri 80.000 ile 175.000 dolar arasında değişen fiyatlarla satışa sunuldu. Galeri ayrıca Jason Boyd Kinsella, Alex Gardner ve Xiyao Wang'ın eserlerine 65.000 ila 115.000 dolar arasında değişen fiyatlarla alıcı bulurken, Emily Mae Smith'in bir tuvaline de 200.000 ile 300.000 dolar fiyat biçti.
Satışlar bir yana, Miami Beach'teki Art Basel gibi bir mega fuarın sağladığı gösterim olanağı mütevazı ölçekli satıcılar için vazgeçilmez olmaya devam ediyor. Latin Amerikalı kadın sanatçıların 5.000 ile 60.0000 dolar arasında değişen eserlerini satan Bogota ve New York merkezli galeri Instituto de Visión'un yönetici direktörü Omayra Alvarado-Jensen, "Burası programımızı ve koleksiyoner tabanımızı geliştirmek açısından bizim için kilit öneme sahip bir yer" diyor.
New Yorklu bir danışman ön gösterim gününün erken saatlerinde "Daha sıkı bir piyasa var," diyor. "Güvenli oynayan satıcılar herkesi sıkıyor. 'Bu benim gözüm, bu benim vizyonum' demeye istekli olanlar, gerçekten iyi iş yapıyorlar."