Avrupa Güzel Sanatlar Fuarı (TEFAF), 13 Mart'ta Maastricht'te VIP ziyaretçilere kapılarını açtı (fuar 20 Mart'a kadar devam ediyor). Ancak fuar, ABD borsalarındaki düşüş, öngörülemez bir ABD başkanı, dalgalı jeopolitik ortam ve bazı sanat kategorilerinin Avrupa'ya ithalatına yönelik yaklaşan daha sıkı mevzuatlar gibi pek çok zorlukla karşı karşıya kaldı.
Buna rağmen, katılımcılar fuarın ikinci günü itibariyle memnuniyetlerini dile getirmeye başladı. Büyük beklentilerle gelmemişlerdi, ancak erken dönemde gerçekleşen satışlar, rezerve edilen eserler ve gösterilen ilgi, endişeleri hafifletmeye yardımcı oldu.
Her zamanki gibi, New York Metropolitan Sanat Müzesi, Chicago Sanat Enstitüsü, Louvre Abu Dhabi, Tate, Hermitage ve Louvre gibi prestijli kurumların mütevelle heyetleri ve küratörleri fuara katıldı. Katılımcıların tam listesi sekiz sayfa uzunluğunda. Ayrıca, Fransa'nın güneyinde yalnızca kadın sanatçılara adanmış özel bir müzeyi hayata geçirmeyi başarmış koleksiyoncu Christian Levett gibi önemli isimler de fuarda yer aldı.
Fuar, her zaman olduğu gibi, en klasik Old Masters'dan, sıra dışı eserlere uzanan geniş bir yelpaze sundu. Bu yıl fuarın en pahalı eserinin, Montreal ve Luzern'de galerileri bulunan Landau Fine Art tarafından 50 milyon dolara satılan Picasso'nun Les Dormeurs (1964) adlı büyük ve oldukça kaotik tablosu olduğu belirtiliyor.
Ancak fuardaki ilgi çekici eserler bunlarla sınırlı kalmadı. Londra merkezli Trinity Fine Art, Titian ve Girolamo Dente'ye atfedilen Madonna and Child with St Mary Magdalene (tarihsiz, rezerve edilmiş) adlı eseri sergiledi. Aynı standda, Schongauer'in 17. yüzyıla tarihlenen ve sakallı bir azizi kanatlı ve pençeli yaratıklar arasında tasvir eden Aziz Anthony'nin Azabı isimli gravürü de yer aldı. Geçici ithalat izniyle fuara getirilen bu eser, bulunduğu ülke olan İtalya'ya geri gönderilecek ve yalnızca orada muhafaza edilebilecek.
Geçici olarak ithal edilen bir başka çarpıcı eser ise Velázquez'in Rahibe Jerónima de la Fuente (1620) adlı portresiydi. Bu portre, ilerleyen yıllarda Filipinler'deki ilk manastırı kuracak olan bir rahibeyi tasvir ediyor. Rahibe elinde bronz bir haç tutarken, hatta sallarken resmedilmiş. Londralı sanat taciri Stuart Lochhead, bu portreyle birlikte Michelangelo tarafından modellendiği düşünülen bir çarmıha geriliş heykelini de sergiledi. Lochhead, Velázquez'in tablosunun fiyatını açıklamazken, 25 cm yüksekliğindeki heykel 1,8 milyon avro (1,5 milyon sterlin) fiyat etiketiyle sunuldu. Bu tablonun orijinallerinden biri Toledo'daki bir manastırda, diğeri ise Prado Müzesi'nde bulunuyor. Galerie Richard'tan Sophie Richard, gerekli belgeler tamamlandıktan sonra eserin yabancı bir koleksiyonere satılmak üzere İspanya'dan çıkarılabileceğini umduğunu belirtiyor.
Yeni galerilerin yer aldığı Showcase bölümünde Raphael Durazzo, Solomon Guggenheim'ın dostu ve Museum of Non-Objective Art'ın ilk müdürü Hilla Rebay'in soyut eserlerini sergiledi. Fiyatlar 15.000 ila 200.000 dolar arasında değişiyordu. Genel olarak kadın sanatçılara büyük bir ilgi vardı ve Christian Levett, Galerie Pauline Pavec standından Marie Bracquemond'un (1840-1916) bir portresini satın aldı.
TEFAF'taki sanat eserleri her zaman etkileyici ve sanatseverlere hem klasik hem de beklenmedik keşfetme fırsatları sunuyor. Fuardaki dikkate değer parçalar arasında, Osmanlı motifleriyle süslenmiş 16. yüzyıla ait bir seramik su borusu (yaklaşık 500.000 avro, Sam Fogg), bronz sikkelerle dolu bir Kuzey Song çini kavanozu (Vanderven Oriental Art), fok derisinden yapılmış bir Inuit çocuk ceketi (Patrick Mestdagh) ve 17. yüzyıldan kalma gerçek boyutlara yakın bir anatomik kadın modeli (Kugel) yer alıyordu.
Bu yıl 50.000 avroluk TEFAF Restorasyon Fonu, Très Riches Heures du Duc de Berry el yazmalarının restorasyonu için Chantilly Şatosu'ndaki Musée Condé'ye verildi. Ayrıca, 1509 civarında Aragonlu Catherine için yapılmış zarif bir dua kitabı da fuarda sergilendi.
Applicat Prazan'dan Frank Prazan, Serge Poliakoff'un Composition en bleu (yak. 1953) dahil olmak üzere üç eseri toplam 1,3 milyon avroya satınca umut verici bir başlangıç yaptı: "Fuar benim için iyi başladı ve diğer eserlere de ilgi var. İyimserim," dedi.