Art Basel Miami Beach'in ilk VIP ön izleme gününde satıcılar, bölücü ABD seçimleri, dünyanın geri kalanındaki siyasi istikrarsızlık ve geçen ay New York'taki müzayede satışlarındaki düşüşe rağmen piyasanın durumu hakkında büyük ölçüde olumluydu.
Bu, yeni direktör Bridget Finn'in ilk edisyonu. Kendisi daha önce Detroitli galeri Reyes Finn’le fuara katılımcı olarak katılmıştı. VIP ön gösteriminden önceki akşam kendini optimist hissediyordu.
Finn, “Seçim sonrası dönemdeyiz. Paris'te gördüklerimiz -ekim ayında gerçekleşen Art Basel Paris'te- oldukça olumluydu ve bu, enerjinin ve koleksiyonerlik taahhüdünün devam edeceğinin iyi bir göstergesi,” diyor. “Müzayedeler (New York’taki) geçmiş yıllara göre daha küçük olmasına rağmen, sonuçlar güçlüydü. VIP oranlarımız inanılmaz. Çok güçlü bir fuar geçireceğimizi hissediyorum.”
Bu yılki fuara 38 ülkeden 286 galeri katılıyor. Bunların arasında ilk kez katılan 34 galeri de bulunuyor. Bu yeni katılımcılardan biri de Şanghay ve Hong Kong'da galerileri bulunan Çin'in en etkili galerilerden Pearl Lam. Lam, Art Basel Miami Beach'in piyasa için bir sıcaklık kontrolü işlevi göreceğini söylüyor.
“Müşteriler... olumlular, aksi takdirde gelmezlerdi. Buraya sadece bakmak için gelmiyorlar, bir şeyler edinmek istiyorlar.”
Pearl Lam, galerici
Lam, “Bu yıl tüm dünyaya yumuşak bir piyasa hakimdi,” diyor. “Ancak burada tanıştığımız müşteriler genel olarak olumlu, aksi takdirde gelmezlerdi. Buraya sadece bakmak için gelmiyorlar, bir şeyler edinmek istiyorlar,” diyor.
Çarşamba günü öğleden sonra itibariyle Hauser & Wirth, David Hammons'ın 2014 tarihli isimsiz branda tablosunun 4,75 milyon dolara satılmasıyla fuarın en değerli eserinin satıldığını bildirdi. Galeri ayrıca George Condo'nun “Female Portrait Abstraction” (2024) adlı eserini 2,5 milyon dolara ve Jeffrey Gibson'ın “I can hear you” (2024) adlı eserini 500 bin dolara sattı.
Diğer galeriler de fuarın ilk saatlerinde yedi rakamlı satışlar gerçekleştirdi. Thaddeus Ropac, Georg Baselitz'in “Dresdner Frauen-Die Elbe” (1990/2023) isimli heykelini 2,5 milyon euroya ve Robert Rauschenberg'in “Everglade (Borealis)” (1990) isimli metal üzerine yapılmış kompozisyonunu sattı. David Zwirner, Yayoi Kusama'nın Infinity Nets Serisi’nden 2017 tarihli bir tabloyu 3,5 milyon dolara ve 2008 tarihli bir Noah Davis eserini 2 milyon dolara sattığını bildirdi.
New York'ta yaşayan sanat danışmanı Jessica Arb Danial, fuardaki galericilerin kendisine Kasım ortasından bu yana satışların arttığını aktardığını belirtiyor. Bazıları satışları artıracak bir “Trump darbesi” beklerken, Danial seçimlerin sonuçlanmasıyla gelen istikrarın alıcılara güven verdiğini söylüyor. Daniels, işlerin toparlanmasına rağmen, birkaç yıl öncesine göre daha yavaş seyrettiğini, ancak bunun olumsuz bir durum olmadığını belirtiyor.
Larry Gagosian bile hareketin yavaşladığını belirtti. Galerisinin Maurizio Cattelan, Roy Lichtenstein, Richard Prince, Ed Ruscha, Jenny Saville ve Jeff Koons'un eserlerini açıklanmayan fiyatlara sattığı bildirildi. Gagosian yaptığı açıklamada satışları “fuar için harika bir başlangıç” olarak nitelendirirken, “koleksiyonerlerin acele etmediğini” belirtti.
At Sprüth Magers, an untitled work from 2024 by Anne Imhof sold for €250,000, while John Baldessari’s Vertical Series: Fun (2003) fetched $325,000. Exclamation Point (Yellow) (2001) by Richard Artschwager sold for $425,000. Perrotin sold five paintings by Danielle Orchard for between $45,000 and $100,000 each, along with works by Nick Doyle, Vivian Greven, JR, Paola Pivi and Leslie Hewitt all in the range of $35,000 to $60,000.
Sprüth Magers'de, Anne Imhof'un 2024 tarihli isimsiz bir eseri 250 bin avroya satılırken, John Baldessari'nin “Vertical Series: Fun” (2003) adlı eseri 325 bin dolara alıcı buldu. Richard Artschwager'in “Exclamation Point (Yellow)” (2001) adlı eseri 425 bifn dolara satıldı. Perrotin, Danielle Orchard'ın beş tablosunun her birini 45 bin ila 100 bin dolar arasında, Nick Doyle, Vivian Greven, JR, Paola Pivi ve Leslie Hewitt'in eserlerini ise 35 bin ila 60 bin dolar arasında sattı.
Yeni koleksiyoncular ilgi gösteriyor
Charles Moffett, Nova sektöründeki standında Kim Dacres ve Melissa Joseph'in işlerine yer veren New Yorklu bir galerici. Moffett, VIP ön gösteriminin ilk 30 dakikasında galerinin daha önce hiç iş yapmadığı koleksiyonerlerle çok sayıda satış gerçekleştirdi.
Moffett, “Beklentim, ister fuarımızda ister galeride olsun, sunumların her zaman yok satmasıdır, ancak bu noktaya nasıl geldiğimiz geçtiğimiz yıl boyunca kesinlikle değişti,” diyor. “Çok başarılı olduğumuz için şanslıyız. Sadece biraz daha fazla çalışma ve çaba gerektirdi.”
Lehmann Maupin'in standında, şu anda şehrin öbür ucundaki Pérez Art Museum Miami-'de kişisel sergisi bulunan Calida Rawles'ın “I'll see you on your way” (2024) adlı tablosu 150 bin ila 200 bin dolar arasında bir fiyata satıldı. Marilyn Minter'ın “Left On Red” (2024) adlı tablosu Kanadalı bir koleksiyoncuya 200 bin dolara satıldı.
Lehmann Maupin'in kurucu ortağı Rachel Lehmann, “Dünyada çok fazla istikrarsızlık var. Ama öte yandan insanlar her zaman yapmak istedikleri şeyi yapmak istiyorlar ve bu da sanata bakmak,” diyor. “Sanat ortadan kalkmıyor... Ama insanların bakma biçimi ve kimin baktığı değişiyor.”