Sanata ilgi duyan ve kendini bu alanda geliştirmek isteyen genç kızlar, yıl boyunca sürecek gelişim programında kendilerine rol model olabilecek akademisyen, sanatçı ve sanat tarihçileriyle buluşturuluyor. Özellikle İstanbul Modern’in koleksiyonunda yer alacak kadın sanatçılara odaklanacak program kapsamında katılımcı öğrencilerin bu sanatçılardan ilham alarak kendi sanatsal üretimlerini şekillendirmesi amaçlanıyor.
Proje İstanbul’un farklı ilçelerindeki devlet okullarından 40 öğrencinin başvurusuna açık. Bu bağlamda okul, yerel yönetim ve sivil toplum kuruluşları işbirliğiyle sanat eğitimi almak isteyen 9. sınıf ve üzeri kız çocukları projeye öğretmen referansıyla başvurabilecek.
İstanbul Modern Yönetim Kurulu Başkanı Oya Eczacıbaşı programıyla ilgili “Fırsat eşitliğini destekleyerek, sanata duyarlı bir neslin yetişmesine katkıda bulunma hedefimizle yaratıcı, özgür ve özgüvenli kadınların yetişmesine katkı sunmayı ümit ediyoruz.” diyor.
BSH Türkiye İcra Kurulu Başkanı Alper Sengül ise, “BSH için ‘çeşitlilik, kapsayıcılık ve eşitlik’ şirket kültürünün vazgeçilmez parçaları. Sürdürebilirliğin insan boyutunda, adil, eşitlikçi, kapsayıcı ve sosyal olarak sürdürülebilir bir gelecek için çalışırken, özellikle gençlere ve kadınlara yönelik projelere imza atıyoruz.” sözleriyle Bosch ve İstanbul Modern işbirliğinin sosyal ve sanatsal boyutta eşitlikçi bir toplum oluşumunu desteklediğini dile getiriyor.
İstanbul Modern Eğitim ve Sosyal Projeler Direktörü Neslihan Varol programın akışını şöyle açıklıyor: “Proje danışmanımız akademisyen Ebru Nalan Sülün’le geliştirdiğimiz programda öğrenciler, sanat tarihi dersleri alıyor, müze eğitimcileriyle sanat yapıtlarını analiz ediyor, söyleşilerde sanatçılarla buluşuyor ve branş derslerinde resim, heykel, video sanatı gibi alanlarda sanatsal becerilerini güçlendiriyor.”
Bosch Ev Aletleri Kıdemli Pazarlama Müdürü Özlem Koçdar, toplumsal cinsiyet eşitliğini şirket olarak desteklediklerini ve bu eşitliği sanat alanında da genişletmek istediklerini ifade ediyor: “Uzun yıllardır sürdürdüğümüz reklam kampanyalarımızda eşitliğin evde başladığına inancımızı vurguluyoruz. Şimdi ‘Bir Hayalin İzinde’ projemizle ilk defa evin dışına çıkarak sanat eğitiminde fırsat eşitliği sorumluluğunu üstleniyoruz.”